Google Panda 4.2 Güncellemesi

Google Panda 4.2 güncellemesi ile neler olacak

Teknovol Güncellemeler 0

Google Eylül 2014 ‘te Panda 4.1 güncellemesini duyurmuştu. Bu yıl ise Temmuz ayının son haftasında Panda 4.2 güncellemesini uygulamaya koyduğunu duyurdu. Ne zaman Panda güncellemesi olsa hep “Kimileri için şans, kimileri için ceza” gibi cümleler söylenir. Çünkü Google Panda Güncellemesi kural ihlali yapanların canını gözle görülü derecede yakarken, sessiz ve derinden gelenleri bir anda parlatabilir. SEJ ‘de yer alan yazıda Google Panda 4.2 ‘nin İngilizce arama sonuçlarında %2-3 bir etkiye sahip olacağı söyleniyor.

Google Panda güncellemesi nedir?

İnternet dünyası ve SEO sektörü Google Panda ile ilk olarak 2011 yılında tanıştı. O zamanı hatırlarsak, çok sert bir tanışma olmuştu. Panda algoritmasının genel olarak amacı kaliteli ve özgün içeriğe sahip internet sitelerinin arama motoru sonuç sayfalarında daha iyi sıralamalara gelmesini sağlamaktır. Zaten SEO sözlüğüne “Özgün İçerik” 2011 ‘de gerçekleşen Google Panda güncellemesi ile dahil olmuştur.

Google Panda 4.2 Güncellemesi

Güncellemenin henüz Türkiye arama sonuçlarında ciddi bir etkisi görülmedi. Google’da zaten güncellemenin ağır ağır işleyeceğini duyurmuştu. Bu aşamada güncelleme en çok kimleri etkileyecek ve olumlu etki almak için nelere dikkat etmeliyiz? Biraz bakalım.

Google Panda’nın radarına olumsuz anlamda giren iki tür içerik bulunmaktadır. Bunlar faydasız içerikler ve kopya (duplicate) içeriklerdir. Bu yüzden ziyaretçilerinizin okumayacağı, sayfanızın hemen çıkma oranını olumsuz etkileyecek ve paylaşılabilirliği düşük içeriklerden kaçınmalısınız. Mümkün oldukça daha az yer vermelisiniz.

Özgün içerik demiştik. İçeriğinizin diğer sitelerden farklılaşması gerekiyor. Kopya içerik artık Google’ın gözünden kaçmıyor.

Dikkat edilecekler :

  • Sitenizin içeriği ile uyumsuz reklamlar almaktan kaçının.
  • Sitenizin konusunun çok uzağında içerik girmekten, üretmekten kaçınmalısınız.
  • Eski ancak popülerliğini koruyan, sıralaması iyi içeriklerinizde küçük güncellemeler yapmak Google’ın hoşuna gidecektir.
  • Google’ın Nisan ayı ile getirdiği “mobil uyum” şartını göz ardı etmemelisiniz.
  • Sitenizden dışarıya çıkan bağlantı (link) sayısının ucunu kaçırmayın. Ayrıca kaliteli sitelere yönlendirme yapmalısınız. Kaliteli sitelerden bağlantı edinmek kadar ziyaretçilerinizi kaliteli sitelere yönlendirmekte önemlidir.

Eğer faydasız ve kopya içerik gibi sorunlarını yoksa Google Panda 4.2 güncellemesi sizi etkilemeyecektir. Aksine bu durum sizin için bir sıçrama tahtası olabilir. Umarız öyle olur 🙂

Görüşmek üzere.

Yazıyı bilgilendirici ve faydalı bulduysanız hemen aşağıdaki butonları kullanarak paylaşabilirsiniz.

Bir Yorum Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.