2015 Site İçi SEO Teknikleri

Site İçi SEO (On Page) için Önemli 10 Teknik

Teknovol On-Page SEO, SEO Rehberleri 4 Comments

Önemli anahtar kelimelerinizde iyi sıralamalar elde etmek istiyor musunuz?

Evet diyorsanız eğer: Önemli anahtar kelimelerimizi hedefleyen sayfalar ve içerikler üretebilmeliyiz. Bu sayede insanların bizi daha kolay bulmasını ve arama motorlarında iyi sıralamalar almayı başarabiliriz.

Bu yazımızda hedeflerimizi gerçekleştirmeye yani hedef anahtar kelimelerde yükselmemize odaklı içerikler ve sayfalar oluşturmayı anlatacağız. Diğer deyişle On Page SEO / Site İçi SEO tekniklerini açıklayacağım. Aslında sayfalarımızın iyi sıralamalar elde etmesi için temelde SEO çalışmaları içinde iki faktör bulunuyor: Off Page / Site Dışı ve On Page / Site içi optimizasyon. Bizim bu makalede odak noktamız site içi seo teknikleri olacak.

On Page SEO temelde bizim hedef anahtar kelimelerimiz için içeriğimizi, sayfalarımızı optimize etmek anlamına gelmektedir. Bu çalışmalar doğru başlığı, anahtar kelime yerleşimini, içerik kalitesinin birçok faktöre dayanarak kullanımını içerir.

On Page SEO çalışmalarına neden ihtiyaç var?

Bu soruya cevap vermek için şimdi kendime bir soru soracağım.

Soru   : Bu yazının hedefi nedir?
Cevap: Bu yazı sizlerin site içi seo çalışmalarına yardımcı olacak ve içeriğinizi arama motorlarına uygun olarak optimize etmenize fayda sağlayacaktır.

Şimdi bu soru-cevaptan sonra şunu diyebiliriz: Birçok içerik yazarı içeriğini, içeriğin hedefine uygun olarak optimize etmiyor. Bulunabilirliği ve okunabilirliği arttıracak şekilde yapılandırmıyor.

Yani biz içeriğimizin arama motorlarında daha iyi sıralama alması ve trafik elde etmesi için site içi seo çalışmalarına ihtiyaç duyuyoruz. Ancak hemen belirtmeliyim ki: Google arama sonuç sayfalarında sıralama faktörü olarak sadece site içi teknikleri göze almaz. Bunun yanında sosyal medya sinyalleri, referans bağlantılar ve bu bağlantıların çeşitliliği, etkileşimler gibi birçok faktör üzerinden değerlendirilir.

On Page SEO çalışmaları ile amacımız anahtar kelimelerimiz ve bu anahtar kelimelerin uzun varyasyonları odaklı (long tail keywords) içerik oluşturabilmektir. Bu sayede arama motorlarının içeriğimize daha kolay ulaşmasını aynı zamanda daha iyi anlamasını ve konumlandırmasını hedefleriz.

 

Aşağıdaki grafikte SearchMetrics tarafından 2015 yılı ilk yarısından yapılan analizde, On Page SEO optimizasyonun da etkili faktörlerin oranları yer alıyor:

Site İçi SEO Teknikleri 2015
Site İçi SEO Teknikleri 2015

Görüldüğü gibi son zamanlarda en önemli iki faktör: İlgili (benzer) anahtar kelimeler ve iç bağlantılar (internal links) olmuştur.

Daha iyi sıralamalar için 10 Site İçi SEO Tekniği

1. Blog ve Sayfa Başlıkları

Arama motorlarının sayfalarımızın sıralamasına ve kalitesine karar verirken dikkate aldığı en önemli faktör başlıklarımızdır. Sayfa ve blog başlıklarımız için içeriğimizle ne kadar ilgili olduğu, uzunluğu, odak kelimelerimizin kullanımı oldukça önemlidir. Sayfalarımızın arama sonuç sayfalarında görünen kısmı başlıkları ve açıklama satırıdır. Google 65 karakterden uzun sayfa başlıklarını arama sonuçlarında “…” olarak devam ettirmektedir. Ayrıca mümkün olduğunca başlıklarımızda aynı kelimeyi birden fazla kullanmamalıyız. Blog başlıklarının H1 olması arama motorları tarafından oldukça olumlu karşılanmaktadır.

2. URL Yapısı

Arama motorları için anlaşılabilir ve odak noktası olan URL yapıları önemli ve değerlidir. URL’lerimiz anlamsız sayı ve sembollerden oluşmamalıdır. Aksine anlamlı kelimelerden oluşmalı ve mümkün olduğunca içeriğimizin hedef anahtar kelimesini içermelidir. URL’lerde özel karakterler, sembollar, işaretler kullanmaktan kaçınılmalıdır. Ayırt etme veya aynı url’den iki tane olmasına engel olmak için rakamları kullanmak daha anlamlı olmaktadır.

3. Başlık Etiketleri

İçeriğimizde önemli noktaları, alt başlıkları belirlemek ve vurgulamak için H2, H3, H4 vb. gibi başlık etiketlerini kullanmalıyız. WordPress vb. içerik yönetim sistemlerinde özel bir ayar yapılmadığı sürece doğru olarak blog yazı başlıkları H1 etiketi ile gelirler. Başlıkta geçen hedef anahtar kelimemizi desteklemek için içerikte h2, h3 etiketlerinden yararlanmalıyız. Ancak bunları tekrar tekrar kullanmamaya dikkat etmeliyiz.

Google’dan Matt Cutts’ın bu konuda söylediklerine kısaca bakalım:

 

4. Anahtar Kelime Yoğunluğu

Anahtar kelime yoğunluğumuz (keyword density) bir sayfa içinde hedef anahtar kelimemizin varyasyonları ile birlikte %1,5 oranında olmalıdır. İçeriğimizin ilk paragrafında ve son paragrafında ana anahtar kelimemizi kullanmaya özen göstermeliyiz. Anahtar kelimelerimizi ve varyasyonları içerik içinde kullanırken standart yazı özellerinden farklı olarak biçimlendirmek (kalın, italik, renkli, altı çizili vb.) daha faydalı olacaktır. Bu şekilde arama motoru botları farklılığı algılayarak değerlendirmede bulunurlar.

Matt Cutts’ın bu konudaki açıklaması:

 

5. Meta Etiketleri

Her sayfamıza kesinlikle o sayfaya özel ve özgün açıklama satırları eklemeliyiz. Açıklama satırları kod tarafında meta-description alanı olarak yer almaktadır. Google ‘ın bu açıklama uzunluğu için önerisi 150 karakteri geçmemesi yönündedir. WordPress vb. içerik yönetim sistemlerinde olduğu gibi bir etiket sisteminiz varsa kesinlikle etiketleri kullanmalısınız. Ancak 2015 ile bilirkte gelen yeni algoritmalarla artık kod tarafında yer alan meta-keywords alanının bir önemi kalmamıştır. Ancak Google ana dili İngilizce olduğunda Türkçe’de tüm algoritmalarını dört dörtlük uygulayamamaktadır. Bu yüzden bir süre daha birkaç anahtar kelime eklemek şartıyla meta-keywords alanları kullanılabilir. Ayrıca açıklama satırında başlıkta olduğu gibi hedef anahtar kelimemizi kullanmamız iyi sıralama elde etme konusunda etkili faktörlerdendir.

 

6. Resimlerin Eklenmesi

İçeriğinize resim eklemeniz Google görseller sekmesinde index almanızı ve görselleriniz sayesinde de trafik elde etmenizi sağlar. Ancak bunun olabilmesi için görsel eklerden dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Denemelerimizden ve çalışmalarımızdan elde ettiğimiz tecrübeyle: Eklediğiniz resimlerin alt etiketleri bölümünde ana anahtar kelimenizi ve varyasyonlarını kullanmak daha iyi sıralamalar elde etmek için gerçekten yardımcı oluyor. Ayrıca görselin adı da aynı şekilde hedefiniz odağında belirlenmeli ve yüklenmelidir. Görsel eklerden dikkat etmemiz gereken bir diğer nokta görselin boyutudur. Eklediğimiz görsellerin boyutları site hızımızı negatif yönde etkilememelidir. Çünkü Google sıralama faktörü olarak site hızını da değerlendirmektedir.

 

7. İçerik Kelime Sayısı / İçerik Uzunluğu

Çok kısa gönderiler, blog yazıları yayınlayan, çok kısa içeriklerden oluşan sayfaların arama sonuç sayfalarında iyi bir sıralamada olduklarına nadiren rastlanır. Bir standart olarak sayı ifade edecek olursak içeriğiniz için çalışırken en az 600 kelime üzerinden düşünmelisiniz. İçeriğin 500 kelimenin altında kalması sayfayı anahtar kelime odağında güçsüz düşürecektir. Özellikle rekabetçi anahtar kelimelerde yarışa giriyorsanız mümkün olduğunca uzun, özgün ve içeriği zenginleştirilmiş (görsel, video, grafik) sayfaları, bloglar oluşturmalısınız. Çünkü salt metin uzunluğu yeterli değildir. Kullanıcının içeriği değerli bulması, okuması ve sayfada zaman geçirmesi için içeriği zenginleştirmemiz gerekir.

 

8. Sayfa/İçerik İçi Bağlantılar (Linkler)

Sayfalarınız arasında bir bağlantı ağı olmalıdır. Yeni hazırlamakta olduğunuz bir içeriğin ilgili yerinde daha önceki bir içeriğinize o içeriğin hedef anahtar kelimesinde bağlantı vererek bunu oluşturabiliriz. Site içi bağlantı (link) inşaası ile ziyaretçilerinizi sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz. Böylelikle görünürlük (visibility) değerleriniz de artış gösterecektir. Sitede geçirilen süre, hemen çıkma oranı ve oturum başına sayfa görüntüleme değerlerinizde iyileşmeler olacaktır.

 

9. Referans Bağlantılar (Farklı Sitelerden Bağlantı Edinme)

İnsanların sitenizi daha güvenilir bulması ve daha sık ziyaret etmesini istiyorsanız “güvenilir ve özgün içeriğe sahip” farklı internet sitelerinden sitenize bağlantılar edinmelisiniz. Bu sayede Google ya da diğer arama motorlarının gözünde de önerilen, tavsiye edilen nitelikli bir site olarak değerlendirilirsiniz. Aynı zamanda siz de kalitesinden ve güvenilirliğinden emin olduğunuz otoriter ve popüler sitelere içeriklerinizden link verebilirsiniz. Ancak kalitesinden emin olmadığınız siteler için link verirken nofollow etiketini kullanmanızı öneririm.

 

10. İlgi Çekici İçerikler Oluşturun

Yukarıdaki tüm teknikleri öğrendikten sonra artık sıra içeriği oluşturmaya geldi. İçerik oluştururken genel ya da spesifik bir konu da olsa içeriğinizi zenginleştirmeniz ve daha ilgi çekici hale getirmeniz gerekiyor. Ziyaretçilerinizin içeriğinizi okuması başlı başına yeterli değildir. İçeriğinizin paylaşılabilir olması ve yayılması gerekir. Sayfalarınızda kullanıcıların görüşlerine yere verebilirsiniz. Bunun en basit yolu yorum alanlarıdır. Facebook yorum alanını sayfanıza entegre etmek avantaj oluşturabilir. Anketler ile kullanıcılara sorular yöneltmeniz içeriğiniz ile daha fazla ilgilenilmesini sağlayacaktır. Yaratıcılığınızı kullanarak grafikler, infografikler, videolar ile içeriğinizi farklılaştırabilir ve zengileştirebilirsiniz. Böylece daha ilgi çekici bir içerik ortaya çıkarmış olursunuz.

 

On Page SEO Kontrol Listesi

Son olarak 2015 yılı itibariyle site içi seo optimizasyonunda nelere dikkat edilmesi ve hangi faktörlerin göz ününde bulundurulmasını gerektiğini bir kontrol listesi haline getirdimk.

Anahtar Kelime Yerleşimi

  • Başlıkta anahtar kelime kullanımı
  • URL’de anahtar kelime kullanımı
  • İlk paragrafta anahtar kelime kullanımı
  • Görsellerin alt etiketinde anahtar kelime kullanımı
  • H2, H2 başlık etiketlerinin kullanımı
  • Hedef anahtar kelime ve varyasyonlarının biçimlendirmelerinin farklı olması (kalın, italik vb.)
  • 1-2 önemli anahtar kelimenin italik olarak yazılması
  • Kaliteli ve otoriter sitelerde bağlantı edinilmesi
  • Benzer içerikler arası site içi bağlantı/linkleme yapılması
  • İçeriğin medya öğeleri (infografik, video, grafik) ile desteklenmesi
  • İçerik uzunluğunun 600-700 kelime aralığında olması
  • Görsellerin yüklenmeden önce optimize edilmesi (küçültülmesi)
  • Site/sayfa hızının olabildiğince hızlandırılması
  • Ana anahtar kelime ile birlikte uzun/kısa varyasyonlarının da kullanılması

Diğer Şeyler

  • Meta açıklaması sınırı 150 karakterdir.
  • Sosyal Medyada paylaşım için eklenti kullanılacaksa paylaşım sırasında doğru resim ve açıklama ile verilerin çekildiğinde emin olunmalıdır.
  • Sosyal paylaşım butonlarının içeriğin/yazının bitiminde yer alması daha iyi sonuçlar vermektedir.
  • İçeriğin bitiminde “ilgili/benzer yazılar” alanının olması hemen çıkma oranını düşürerek olumlu yönde etkilemektedir.

Bunları yapmayın

  • Bir sayfada birden fazla H1 etiketi kullanmayın.
  • H2, H3 etiketlerini tekrar tekrar kullanmayın.
  • Anahtar kelime yoğunluğunu %1,5 ‘in üzerinde tutmayın.

 

Şunlara odaklanın

  • Anahtar kelimenizi başlıkta kullanın.
  • Uzun anahtar kelimeleri kullanın.
  • Spesifik bir içerik stratejiniz varsa yayınlanma tarihlerini görünmez yapabilirsiniz.
  • İçerik uzunluğunuza dikkat edin. Çok kısa yazmayın. Çok uzun da yazmayın.
  • İçeriğin sonunda kullanıcıları aksiyona yönlendirin. Yorum isteyin. Ya da bir bağlantıya tıklamalarını vb.

İşte bu kadar, bitti. Yukarıda tüm On Page SEO faktörlerini açıklamaya ve bir kontrol listesi oluşturarak daha hızlı sonuç almanıza yardımcı olmak istedik.

İçeriği beğendiyseniz ve başkalarının da faydalanmasını istiyorsanız hemen aşağıdaki sosyal medya butonlarını kullanabilirsiniz.

 

Faydalanılan Kaynaklar :
– http://www.shoutmeloud.com/onpage-optimization-factors-seo.html
– http://searchengineland.com/5-essential-seo-techniques-master-2015-213135
– http://neilpatel.com/2015/04/23/10-advanced-seo-techniques-thatll-double-your-search-traffic/
– http://www.searchenginejournal.com/8-advanced-page-seo-techniques-boss-expects-know/122100/

 

YORUMLAR
Bir Yorum Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.