Gece

Gündüz

Gece

Gündüz

Instagram Filtreleri ile Markanızı Tanıtmak : Nedir, Neden ve Nasıl?

Instagram, 2017’de ilk olarak AR (Augmented Reality / Artırılmış Gerçeklik) filtreleri olarak hikaye özelliğine eklediği bu özellikle çokça ses getirmişti. Bu çok da özgün bir fikir değildi, Snapchat önceden yapmıştı. Ama yine de zamanla kendini ve platformunu yaptığı yatırımlarla genişleterek ilk sıraya oturdu.

Başta filtreler sadece Instagram tarafından yapılabilse de, Instagram ortaya sürdüğü tamamen ücretsiz Spark AR programı ile kendi kullanıcılarının da filtre yapması için başlangıç vermiş oldu.

Spark AR, bilgisayar programı, kodlama, tasarım, 3D modelleme kullanarak yeni içerikler ve kampanyalar üretmek için harika bir fırsat! Peki, Spark AR aracılığı ile markanızı ne şekillerde potansiyel kullanıcıya tanıtabiliriz? Bir çok seçenek arasından en çok başarı sağlayan çeşitleri şu şekilde sıralayabiliriz :

  1. Ürün Tanıtımı Hedefleyen Filtreler

Bir çok marka, yeni ürünlerini kişi satın almadan incelemesini ve bazı durumlarda da deneyebilmesini sağlayan farklı yaklaşımlarla filtrelere çevirdi. Buna örnek olarak yeni çıkan rujların direkt Instagram kamera aracılığı ile suratında duruşunu görebilecek şekilde deneyimlemesini sağlayan filtreler örnek verilebilir.

  1. Çekiliş / Test / Soru & Cevap Filtreleri

“Sen hangi …. karakterisin?” yada “2022’in nasıl geçecek?” tarzında farklı kalıplarda sorulara, içindeki cevap seçeneklerinden rastgele birini seçerek ortaya sunan filtreler sahnesinde, bir sürü firmanın kendi reklamlarını yaptığı bir sene oldu 2021. Soruya çıkan cevapların markalarla paylaşılması, sosyal medya tarafı için büyük etkileşimler kazandırdı. Bu cevaplara göre bazen çekiliş yapan ve bu yolla sosyal medyada büyüme hızları ivmelenen çokça markayı gözlemleyebildiğimiz anlarla sıkça karşı karşıyayız.

  1. Oyun Filtreleri

Oyunlaştırılmış, gerçek hayattaki ifadeler ve nesnelerle etkileşerek belli bir oyunu oynamanı sağlayan bu filtreler, kullanıcıların eğlenmesini sağlayarak aynı zamanda da akıllarında markanın yer edinmesini sağladı.

  1. Hedef Nesne Takipleyen Filtreler

Diyelim ki ürününüzün kendine özel bir tasarımı var. Bu ürününüzün akıllarda kalmasını istiyorsunuz, sanal dünyayla etkileşmesinin iyi bir fikir olabileceğini düşündünüz, ki çok haklısınız! Cyberpunk oyununun çıkışında oyunu yayınlayan şirketin yaptığı buydu. Oyunun satışa çıkarılan dağıtım diskinin kapağındaki posteri Instagram kamerasına gösterdiğinizde, altta da gözüktüğü şekilde kapakla etkileşen bir animasyon oynamaya başlıyordu. Gerçek dünyayla sanal dünya arasındaki bu etkileşim insanları çok heyecanlandırdı!

Ya da Dominos Pizza’nın yaptığı bu çalışma da örnek gösterilebilir :

Bunun başka türlü örneği ise, yüzeylere ürünlerin 3 boyutlu modellerini eklemeye yarayan şu şekilde filtrelerdi. Bu filtreler kameranın aldığı yüzeyin büyüklüğüne orantılı şekilde ürünü yüzeye yerleştirip ürünün orada gözüküyormuş gibi görünmesini sağlayabilir :

Elbette konu yaratıcı olmaya gelince, sınır tanımamak da söz konusu oluyor. Yukarıdaki seçenekleri kendi markanıza uygun şekilde değiştirmek, düzenlemek, 2-3 seçeneği aynı anda tek filtrede kullanmak mümkün. Markanıza özgü, etkili ve rövanşta olan bu seçeneği ürünlerinizin potansiyel müşteri ve internete görünür olması için 2022’de değerlendirmek isteyebilirsiniz!

Author avatar
Didenur Boyacı
https://teknovol.com.tr

Bir yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Daha iyi bir deneyim sunmak için tarayıcı çerezlerini kullanıyoruz.